суботу, 14 квітня 2018 р.

Робота над помилками: ЗА і ПРОТИ

Сьогодні черговий раз переконалася, що, виконавши будь-яку контрольну роботу, учні цікавляться лише оцінкою. Розділові знаки, наприклад, їх не хвилюють майже зовсім. Про це свідчать помилки, які повторюються в декількох роботах одного учня підряд. Як бути вчителю, котрий хоче навчити школяра писати грамотно?
Я знаю декілька шляхів:
1) традиційний - виконувати письмово аналіз написаного, добирати відповідні правила та приклади. Позитивне: учень перегляне помилки, частково їх проаналізує! Чому частково - а тому, що якби він знав це правило, то застосував би його з першого разу, тобто в самій роботі. Негативне: часто учні не виконують таку роботу самостійно, адже вона забирає багато часу. Тому багато користі з проведеного аналізу не буде.
 2) креативний /інтерактивний - в ігровій формі (так, навіть для старшокласників!) спробувати залучити дітей до роботи над помилками. Як це зробити? Наприклад, вибрати найхарактерніші помилки, яких припустилися учні в процесі виконання роботи, й перетворити ці помилки на цікаву вправу. (Див, наприклад https://learningapps.org/watch?v=p93z9vi1a18 ). Така вправа, на наш погляд, змусить учня перепробувати всі варіанти виправлень, а це, у свою чергу, активізує його пошукову діяльність. Позитивне: робота інтерактивна, виконується на електронних носіях (що для сучасного учня КЛАС!), а тому вона, безперечно, зацікавить. Негативне: не всі типи помилок можна об"єднати в одній вправі. Тоді їх треба робити декілька, але ж в часі "загубиться" сама контрольна робота. При цьому, на наш погляд, позитиву тут значно більше!
Який механізм виконання такого завдання? У запропонованій інтерактивній вправі закладені правильні відповіді, і комп"ютер буде до тих пір писати про неправильний варіант, доки відповіді не збіжаться абсолютно. Однак, як відомо, при редагуванні речень можуть бути й варіанти. Тож, добираючи всілякі можливі варіанти, учень натренується не припускатися такого типу помилок!
3) укладання словника ПРАВИЛЬНО - НЕПРАВИЛЬНО. Про це  ми вже говорили. Що дає такий вид роботи? В учнів розвивається правописна пильність. Проте такий словник не може охопити всі типи помилок.
 Отже, помилки слід обов"язково аналізувати! А в який спосіб - вибір за кожним учителем.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.